Hem iniciat
el projecte a partir d’una conversació sobre què sabien dels panets. D’aquesta
conversació en varen sorgir diferents idees. Els nens i nenes varen dir que
molts d’ells porten panets o entrepans de pa per esmorzar. D’aquí va sorgir la
proposta de fer un tast de panets ja que hi ha diferents aliments que podem
combinar amb el pa. Varen dir que volien tastar pa amb xocolata, pa amb
melmelada, pa amb ketchup, pa amb oli, pa amb mantega, pa amb nutella, etc... D’altra banda també uns alumnes van recordar
que el pa el podem comprar a la fleca i van proposar d’anar a visitar els llocs
del poble on podem comprar panets o pa. Del forn de pa va sorgir la idea de què
podríem parlar amb el senyor Berta perquè ens digués quins són els ingredients
que es necessiten per fer un panet i li demanar-li si ens podia ensenyar a
fer-ne alguns. Del supermercat va sorgir la idea de què podríem muntar la
nostra pròpia fleca de la classe. Així doncs, per una banda una alumna va
decidir de portar una caixa registradora, altres alumnes varen portar productes
per la fleca, i entre tots varem decidir fer rètols de cada cosa, posar preus,
fer diners de joguina, posar uns cistells de la compra; i així muntar una
botiga tal com havíem vist en els establiments del poble. També alguns alumnes
varen dir que les fleques a vegades també hi ha pizza i varem muntar un
restaurant amb les pizzes de la fleca. A més d’aquestes idees sorgides dels
propis nens i nenes, també hem fet un treball d’escriptura, de lectura, d’expressió
verbal, de matemàtiques, de dibuix, de traç molt profitós en que els alumnes
han après moltes coses passant-s’ho d’allò més bé. Tot plegat ho comprovareu en
les fotos que us adjuntem a continuació!
P4 PROJECTE PANETS |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada