dijous, 5 de juny del 2014

P4 PROJECTE DE LA GRANOTA



Aquest projecte sorgeix a partir d'un dia que un alumne va portar capgrossos a l‘escola. Ens els varem quedar un temps per poder-los observar molt bé i al cap de poc varen començar a sorgir alguns interrogants entre els alumnes. Les preguntes més rellevants van ser... - ¿com ho fan els capgrossos per convertir-se en granotes?, ¿Quant de temps tarden per créixer?, ¿Dormen?... ¿Quan dormen?, ¿On es trobem els capgrossos i granotes?, ¿Són nens o nenes?, ¿quan els ataca algú o algun animal què fan?... Després d’aquesta conversa ens varem organitzar per començar a trobar algunes respostes. Al cap de poc temps, uns quants capgrossos varem veure que els començaven a sortir les potes, i poc a poc anava desapareixent la cua. Però va passar que una vegada convertits en granotes, varem deixar de créixer... Va ser llavors quan ens varem adonar que passaven dues coses, no tenien prou menjar perquè només tenien algues. Amb l’ajuda d’un llibre sobre granotes varem saber que s’alimenten de mosquits, mosques, cucs, i petits animalets que es moguin, perquè a les granotes els agrada caçar amb la llengua tan llarga que tenen. També, al cap de poc temps, ens varem adonar que el terrari de la classe no és el millor lloc per viure les granotes. El seu hàbitat són les basses d’aigua i els rierols. I aquest era l’altre impediment per al creixement. Així que després de moltes setmanes d’observar-les a classe varem decidir tornar les granotes a la seva bassa perquè poguessin estar més felices. Però durant tot el temps que les hem tingut hem observat molt bé com eren les granotes, ens hem fixat en les seves parts (cos, potes, ulls, boca i dits), hem vist per Internet que hi ha granotes de molts colors i ens hem fixat com es desplacen (primerament nedaven, després caminaven i més tard saltaven). També no ens hem oblidat de dibuixar-les en diferents ocasions i fer moltes fotos.  
   
P4 PROJECTE GRANOTES

P4 JOC SIMBÒLIC (II)



Les sessions de joc simbòlic van agradant molt. Encara que aparentment sembla que només juguin, estan desenvolupant un treball d’imitació i de representació de la vida quotidiana en el joc de la cuineta, de la botiga, de la casa, el fuster, etc.... També l’espai de les construccions i els cotxes donen lloc a un treball de concentració, atenció i raonament. Aquí us deixem unes fotos dels progressos que van fent en el joc i podreu veure com vegada es van acostant més en els rols de la realitat propera...
P4 fotos joc simbolic

P4 PROJECTE DEL POBLE



Hem començat el projecte preguntant als nens i nenes que els agradaria conèixer del poble.
 Les seves propostes han sigut al voltant de les cases on viuen els nens/es, els gronxadors i tobogans, les flors i els arbres que hi ha al poble, les persones que viuen al poble, les botigues, les escoles, les senyals de trànsit i rètols, les faroles i llums, els cotxes, les fonts, el futbol, les granges, els gegants, les banderes, els bombers i la policia. 

En un moment han sorgit moltes idees per treballar i aprendre del poble. Però hem decidit començar fent un passeig pel poble, per tal de preguntar a les persones que hi viuen o/i treballen ens expliquin el que ens agradaria saber. Davant de tantes idees, hem pensat que potser el lloc on ens podrien donar més respostes podria ser l’ajuntament. Allà, varem trobar a l’alcalde i ens va explicar que el poble hi viu prop d’unes 1.500 persones, que abans l’escola estava ubicada al edifici de l’ajuntament, ens va donar un plànol de Palau-saverdera i un llibret informatiu de les activitats més rellevants de l’entorn.
A classe varem mirar amb més deteniment el plànol i varem posar atenció a quin carrer viu cada alumne. Però només varem poder buscar els alumnes que són del poble, els que són de fóra no hi surt el seu carrer. Però com que a simple vista, el plànol era una mica difícil d’entendre. Varem decidir de fer-ho més fàcil. A través del google Earth, varem picar les direccions dels nens/es. De sobte varem quedar sorpresos de poder veure i passejar-nos per tots els carrers del poble des de l’aula de la pissarra digital a través del StreetView. Fins hi tot podíem saltar a Roses i Empuriabrava en un  moment.
D’aquí se’ns va acudir la idea de imprimir una imatge de cada carrer i marcar-ho en el plànol, així que una vegada fet aquest treball, decidim tornar a sortir pel poble i buscar les imatges en temps i espai real. Fins hi tot un dia varem provar d’arribar a un carrer fent servir un aparell de GPS, que ens indicava pas a pas per on havíem de passar.
De camí a tot aquest recorregut, hem anat trobant senyals de trànsit, ens hem fixat en els rètols de les botigues, restaurants, hotels, hem llegit les indicacions dels noms dels carrers, hem repassat els números de les cases, hem observat les matrícules dels cotxes i les marques, hem vist moltes banderes, i sobretot hem après a circular bé pel carrer respectant les normes de circulació viàries.
També hem aprofitat per conèixer els serveis del poble (els parcs amb gronxadors, l’hotel d’entitats, la piscina, el camp de fútbol, les fonts, el mirador i el centre cívic). I per concloure tot aquest treball hem fet un dibuix ben gran del nostre poble on hi hem dibuixat els carrers, les cases, els aparcaments, els parcs, les fonts, i també hi hem enganxat les fotografies que hem fet durant les sortides. Tot plegat ha estat una experiència molt enriquidora que ens ha portat a conèixer l’espai que ens és més proper.             
P4 PROJECTE DEL POBLE

dimarts, 3 de juny del 2014

6è IV Duathló EF

Com cada Duathló hem: fet molt exercici (senderisme i btt), ballat i rigut molt, dormit poc, preparat el sopar i l'esmorzar, ens hem dutxat amb aigua freda i banyat al mar...però el més important hem gaudit d'una gran convivència entre tots i totes !!! 
Felicitem als/les alumnes de 6è per construir una gran duathló !!
Duathló

dilluns, 2 de juny del 2014

P4 PLÀSTICA - JOAN MIRÓ


A l’àrea de plàstica també hem treballat un autor Joan Miró. Hem estudiat qui és,  on vivia, hem vist alguns quadres i ens hem fixat en quines formes i quins colors utilitzava més. Hem vist que treballa amb figures que es repeteixen (cercles, triangles, estrelles, llunes). Que feia autoretrats, collages i també escultures.
P4 MIRÓ

dimecres, 28 de maig del 2014

Certamen de lectura en veu alta

El dia 3 d'abril els alumnes Marina Bernal i Valentino Salerno de C.M., Anna Barraza i Samuel Solís de C.S., assistiren al certamen de lectura en veu alta a la primera fase, que va tenir lloc a Figueres.
En va quedar seleccionada l'Anna Barraza, i el dia 29 d'abril vam ser convocats a Girona per fer la segona fase. Ha estat una experiència positiva i engrescadora, que té com a finalitat estimular el fet de llegir en veu alta com un aspecte a treballar per fer-nos més competents en la lectura.

lectura en veu alta

6e - Cantarella 2014

Els alumnes de 6è vam assistir el dijous 22 de maig a la cinquena Cantarella de Roses. Érem prop de 350 alumnes de diferents escoles cantant a la vegada. Ens voleu veure?

concert cantarella