Hem començat el projecte preguntant als
nens i nenes que els agradaria conèixer del poble.
Les seves propostes han
sigut al voltant de les cases on viuen els nens/es, els gronxadors i tobogans,
les flors i els arbres que hi ha al poble, les persones que viuen al poble, les
botigues, les escoles, les senyals de trànsit i rètols, les faroles i llums,
els cotxes, les fonts, el futbol, les granges, els gegants, les banderes, els
bombers i la policia.
En un moment han sorgit moltes idees per
treballar i aprendre del poble. Però hem decidit començar fent un passeig pel
poble, per tal de preguntar a les persones que hi viuen o/i treballen ens
expliquin el que ens agradaria saber. Davant de tantes idees, hem pensat que
potser el lloc on ens podrien donar més respostes podria ser l’ajuntament. Allà,
varem trobar a l’alcalde i ens va explicar que el poble hi viu prop d’unes
1.500 persones, que abans l’escola estava ubicada al edifici de l’ajuntament,
ens va donar un plànol de Palau-saverdera i un llibret informatiu de les
activitats més rellevants de l’entorn.
A classe varem mirar amb més deteniment el
plànol i varem posar atenció a quin carrer viu cada alumne. Però només varem
poder buscar els alumnes que són del poble, els que són de fóra no hi surt el
seu carrer. Però com que a simple vista, el plànol era una mica difícil
d’entendre. Varem decidir de fer-ho més fàcil. A través del google Earth, varem
picar les direccions dels nens/es. De sobte varem quedar sorpresos de poder
veure i passejar-nos per tots els carrers del poble des de l’aula de la
pissarra digital a través del StreetView. Fins hi tot podíem saltar a Roses i
Empuriabrava en un moment.
D’aquí se’ns va acudir la idea de imprimir
una imatge de cada carrer i marcar-ho en el plànol, així que una vegada fet
aquest treball, decidim tornar a sortir pel poble i buscar les imatges en temps
i espai real. Fins hi tot un dia varem provar d’arribar a un carrer fent servir
un aparell de GPS, que ens indicava pas a pas per on havíem de passar.
De camí a tot aquest recorregut, hem anat
trobant senyals de trànsit, ens hem fixat en els rètols de les botigues,
restaurants, hotels, hem llegit les indicacions dels noms dels carrers, hem repassat
els números de les cases, hem observat les matrícules dels cotxes i les marques,
hem vist moltes banderes, i sobretot hem après a circular bé pel carrer
respectant les normes de circulació viàries.
També hem aprofitat per conèixer els
serveis del poble (els parcs amb gronxadors, l’hotel d’entitats, la piscina, el
camp de fútbol, les fonts, el mirador i el centre cívic). I per concloure tot
aquest treball hem fet un dibuix ben gran del nostre poble on hi hem dibuixat
els carrers, les cases, els aparcaments, els parcs, les fonts, i també hi hem
enganxat les fotografies que hem fet durant les sortides. Tot plegat ha estat
una experiència molt enriquidora que ens ha portat a conèixer l’espai que ens
és més proper.
P4 PROJECTE DEL POBLE |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada