Reporter del fi de setmana, el Diccionari de paraules del Petit Panet (relacionat amb la mascota de la classe) i l'aprenentatge a través dels racons de treball.
El reporter del fi de setmana és una activitat de llenguatge tan verbal com escrit. A partir de la presentació de les imatges capturades per cada família durant el cap de setmana, els nens i nenes desenvolupen l'expressió oral mentre mostren als seus companys les fotos a través de la pissarra digital. Posteriorment, les activitats que cada alumne ha descrit obren lloc a una activitat d'expressió escrita a través del tractament de diferents tipus de text. És a dir, primerament varem començar treballant les notícies, més endavant els llistats d'activitats, vinyetes de còmic, descripcions d'animals, menús, receptes, etc...
Com que som la classe dels Panets, tenim dues mascotes a la classe. Aquestes van relacionades amb una carpeta que és un diccionari de paraules. De manera que al llarg del curs cada alumne li ha tocat elaborar una pàgina d'aquest diccionari de lletres. Normalment ha tocat completar les paraules que començaven amb la mateixa lletra del nom o del cognom. Així doncs, aquesta activitat del diccionari de paraules ha estat una altre aposta per el treball de la lecto-escriptura que hem realitzat aquest curs.
Per altra banda, amb una amplitud més extensa hem dut a terme l'activitat dels racons de treball. Una activitat que es repeteix gairebé cada dia de la setmana (4 sessions); però que cada setmana va canviant algun material i/o activitat/s. Consisteix en quatre racons: Llengua, matemàtiques, traç i joc. I a continuació us resumim una mica el que hem treballat a cada lloc. I en les fotografies podreu veure tota la diversitat d'activitats que hem arribat a dur a terme aquest curs, ja que la majoria d'elles són difícils d'incloure en el recull de fitxes del curs.
El reporter del fi de setmana és una activitat de llenguatge tan verbal com escrit. A partir de la presentació de les imatges capturades per cada família durant el cap de setmana, els nens i nenes desenvolupen l'expressió oral mentre mostren als seus companys les fotos a través de la pissarra digital. Posteriorment, les activitats que cada alumne ha descrit obren lloc a una activitat d'expressió escrita a través del tractament de diferents tipus de text. És a dir, primerament varem començar treballant les notícies, més endavant els llistats d'activitats, vinyetes de còmic, descripcions d'animals, menús, receptes, etc...
Com que som la classe dels Panets, tenim dues mascotes a la classe. Aquestes van relacionades amb una carpeta que és un diccionari de paraules. De manera que al llarg del curs cada alumne li ha tocat elaborar una pàgina d'aquest diccionari de lletres. Normalment ha tocat completar les paraules que començaven amb la mateixa lletra del nom o del cognom. Així doncs, aquesta activitat del diccionari de paraules ha estat una altre aposta per el treball de la lecto-escriptura que hem realitzat aquest curs.
Per altra banda, amb una amplitud més extensa hem dut a terme l'activitat dels racons de treball. Una activitat que es repeteix gairebé cada dia de la setmana (4 sessions); però que cada setmana va canviant algun material i/o activitat/s. Consisteix en quatre racons: Llengua, matemàtiques, traç i joc. I a continuació us resumim una mica el que hem treballat a cada lloc. I en les fotografies podreu veure tota la diversitat d'activitats que hem arribat a dur a terme aquest curs, ja que la majoria d'elles són difícils d'incloure en el recull de fitxes del curs.
En
el racó de llengua hem repassat totes les lletres de l’alfabet, hem començat el
treball d’escriptura i lectura de paraules properes, noms propis de persones conegudes i fins hi
tot hem arribat a construir petites frases senzilles amb l’ajuda de la mestra..
Des de casa també us animem a continuar aquest treball que hem iniciat a classe
de lectura i escriptura. Altres activitats de llengua que també han tingut
cabuda en aquest racó han estat els contes i materials diversos com la quina de
paraules, composició de paraules, joc d’endevinar paraules, i jocs didàctics
comercialitzats.
En
el racó de matemàtiques hem dut a terme el treball dels nombres 4, 5 i 6, sense
deixar de banda l’u, el dos i el tres treballats l’any anterior. Hem treballat
les quantitats, hem introduït les grafies dels nombres nous d’aquest any, hem
dut a terme activitats de comparació, classificació, ordenació i activitats de
mesurar, comptar i raonar. Una petita part d’aquest treball l’hem plasmat en
paper però la majoria l’hem dut a terme amb làmines preparades per les mestres,
alguns materials didàctics, i sobretot amb materials i elements del nostre entorn.
En
el racó de traç em posat l’èmfasi a tot el treball de motricitat fina, des de
jocs que requereixen la coordinació ull – mà a l’habilitat d’un control més
precís.. Hem treballat la realització de diferents traços sobre paper i
dibuixos. I tampoc ens hem oblidat del treball de la precisió per el domini del
ratolí d’un ordinador.
El
racó de joc oferia als nens/es un treball més lliure d’elecció del tipus de joc
que cada nen/a volia. Des de trencaclosques, parxís, dòmino i altres jocs de caire més comercial. I els dimecres si volien podien jugar amb les
joguines que cada alumne portava de casa.
P4 Treball per Racons |
P4 TREBALL MASCOTA CLASSE Diccionari panets |
P4 Reporter fi de setmana |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada