dijous, 5 de juny del 2014

P4 PROJECTE DEL POBLE



Hem començat el projecte preguntant als nens i nenes que els agradaria conèixer del poble.
 Les seves propostes han sigut al voltant de les cases on viuen els nens/es, els gronxadors i tobogans, les flors i els arbres que hi ha al poble, les persones que viuen al poble, les botigues, les escoles, les senyals de trànsit i rètols, les faroles i llums, els cotxes, les fonts, el futbol, les granges, els gegants, les banderes, els bombers i la policia. 

En un moment han sorgit moltes idees per treballar i aprendre del poble. Però hem decidit començar fent un passeig pel poble, per tal de preguntar a les persones que hi viuen o/i treballen ens expliquin el que ens agradaria saber. Davant de tantes idees, hem pensat que potser el lloc on ens podrien donar més respostes podria ser l’ajuntament. Allà, varem trobar a l’alcalde i ens va explicar que el poble hi viu prop d’unes 1.500 persones, que abans l’escola estava ubicada al edifici de l’ajuntament, ens va donar un plànol de Palau-saverdera i un llibret informatiu de les activitats més rellevants de l’entorn.
A classe varem mirar amb més deteniment el plànol i varem posar atenció a quin carrer viu cada alumne. Però només varem poder buscar els alumnes que són del poble, els que són de fóra no hi surt el seu carrer. Però com que a simple vista, el plànol era una mica difícil d’entendre. Varem decidir de fer-ho més fàcil. A través del google Earth, varem picar les direccions dels nens/es. De sobte varem quedar sorpresos de poder veure i passejar-nos per tots els carrers del poble des de l’aula de la pissarra digital a través del StreetView. Fins hi tot podíem saltar a Roses i Empuriabrava en un  moment.
D’aquí se’ns va acudir la idea de imprimir una imatge de cada carrer i marcar-ho en el plànol, així que una vegada fet aquest treball, decidim tornar a sortir pel poble i buscar les imatges en temps i espai real. Fins hi tot un dia varem provar d’arribar a un carrer fent servir un aparell de GPS, que ens indicava pas a pas per on havíem de passar.
De camí a tot aquest recorregut, hem anat trobant senyals de trànsit, ens hem fixat en els rètols de les botigues, restaurants, hotels, hem llegit les indicacions dels noms dels carrers, hem repassat els números de les cases, hem observat les matrícules dels cotxes i les marques, hem vist moltes banderes, i sobretot hem après a circular bé pel carrer respectant les normes de circulació viàries.
També hem aprofitat per conèixer els serveis del poble (els parcs amb gronxadors, l’hotel d’entitats, la piscina, el camp de fútbol, les fonts, el mirador i el centre cívic). I per concloure tot aquest treball hem fet un dibuix ben gran del nostre poble on hi hem dibuixat els carrers, les cases, els aparcaments, els parcs, les fonts, i també hi hem enganxat les fotografies que hem fet durant les sortides. Tot plegat ha estat una experiència molt enriquidora que ens ha portat a conèixer l’espai que ens és més proper.             
P4 PROJECTE DEL POBLE