![]() |
| concert cantarella |
dimecres, 28 de maig del 2014
6e - Cantarella 2014
Els alumnes de 6è vam assistir el dijous 22 de maig a la cinquena Cantarella de Roses. Érem prop de 350 alumnes de diferents escoles cantant a la vegada. Ens voleu veure?
dimecres, 30 d’abril del 2014
P4 TREBALL DE LA PRIMAVERA
Amb l'arribada de la primavera, altre vegada hem aprofitat per completar el treball del curs passat sobre aquest tema i aprendre algunes coses més. Hem començat per recordar les característiques d'aquesta estació: La primavera comença el 21 març i acaba el 21 de juny. És una estació càlida i la més humida de l’any. El dia s’allarga i la nit és més curta. Arriba el bon temps i també les pluges. És una estació màgica, tan aviat plou com surt el sol. Les fulles, les flors i els sembrats dels camps creixen molt de pressa. Hi ha una fruita molt típica que és la cirera. També és l’estació on les papallones es deixen veure, vénen les abelles, les mosques i les formigues i els cucs surten a passejar. A més de parlar i observar tots aquests canvis en el nostre entorn. També hem pintat dibuixos de la primavera, hem fet murals amb flors de colors i insectes per decorar el passadís de l’escola. Hem cantat cançons de la primavera. El treball d’aquest curs ha estat enfocat cap a la vessant de la plàstica i l’observació dels diferents elements de l’entorn (els paisatges, les flors, els arbres del pati, els insectes...). Tampoc ens hem oblidat de les festes i tradicions relacionades amb aquesta estació com és la festa de Pasqüa i la diada de Sant Jordi. Per Pasqüa varem treballar un conte que explicava com un nen i una nena feien la seva Mona de Pasqüa. Així que varem prendre nota de la recepta de cuina i en varem fer una també per a cada nen i nena. I per Sant Jordi ens varem ajuntar amb els nostres padrins i varem fer punts de llibre, roses i també varem visitar la parada de llibres de l’escola i varem veure un vídeo de les tres bessones que ens narraven la Llegenda de Sant Jordi.
![]() |
| P4 TREBALL DE LA PRIMAVERA |
dilluns, 28 d’abril del 2014
P4 CONTE ELS TRES PORQUETS
Aquest trimestre
hem treballat el conte de... “ELS TRES
PORQUETS”, És el conte que tracta de tres germans porquets que varen
decidir anar a viure cadascú pel seu compte. El més petit dels porquets és va
fer una casa de palla, el mitjà una fusta i el gran una de maons i ciment. Dit
i fet, un llop es va apropar a les cases dels porquets i els va picar la porta.
Però cap dels porquets no el varen obrir.El porquet petit i mitjà varen tenir
mala sort. El llop tenia gana i els va dir:“BUFARÉ I BUFARÉ, I LA CASA US
ENFONSARÉ...” i tal dit, tal fet... Els va ensorrar la casa. Els dos germans
varen haver de córrer molt ràpid a casa del germà gran. El llop va entrar a la
casa de maons per la xemeneia just quan els porquets tenien l’olla al foc. Es
va fer tal cremada que va sortir corrents.
I conte contat... per la xemeneia el llop s’ha escapat.
![]() |
| P4 Conte Els tres porquetsm |
divendres, 11 d’abril del 2014
E.I. - FEM LA MONA DE PASQÜA
Les classes d'educació infantil hem fet la mona de Pasqüa. Aquest any l'hem fet a partir d'una ensaïmada.L'hem recobert de xocolata, hi hem posat virutes, plomes i lletres de sucre! Aquí us deixem unes fotografies!!!
![]() |
| E.I. MONA DE PASQUA |
dijous, 20 de març del 2014
C.MIJTJÀ - Construïm cossos geomètrics
A 3r estem aprenent els cossos geomètrics: piràmides, prismes, cilindres... però aprenem i construïm !!! Mireu quina concentració !!!
![]() |
| Cossos geometrics |
dijous, 13 de març del 2014
PROJECTE INTERDISCIPLINARI SOBRE L'ALIMENTACIÓ
Tots els nens i nenes de l'escola hem treballat el projecte interdisciplinari sobre l'alimentació.
Els nens i nenes de cicle incial s'han aventurat a conèixer la gastronomia dels diferents continents i algunes costums típiques! El dilluns varen iniciar el viatge fins a Amèrica on varen conèixer tres receptes: Cookies, Tarta de jamón y queso i Pionono. Dimarts varen anar a Àfrica on varen aprendre el Tabulé. El dimecres varen arribar Àsia i varen fer Sushi, que els va agradar molt. Dijous varen simular el viatge per Europa fent gofres, banana cakes i pa amb tomata. I per últim, el divendres cap a Oceania a descobrir els pastissets de kiwi i plàtan.
A cicle mitjà la major riquesa i aportacions han vingut amb les activitats experimentals, vivenciades i manipulatives com: xerrades, el treball intercicle, l'elaboració de iogurts i coques, la visita a la cooperativa La Fageda.
És clar que no hem pogut treballar ni desenvolupar en profunditat tot el que vam proposar-nos abans d'iniciar el projecte però hem après moltes i moltes coses.
Sabem: el nom de mols aliments i estris de cuina en anglès, quins bacteris converteixen la llet en iogurt, els grups d'aliments: hidrats de carboni, proteïnes, vitamines...., elaborar receptes d'altres països del món, una cançó que parla dels aliments, com és una dieta sana, saludable i equilibrada, equivalències entre les unitats de massa: 1kg, 1/2kg, 1/4kg..., què mengen les vaques, la raça de vaques que donen llet i moltes cosetes més!!!
El cicle superior dins del projecte hem fet diverses activitats: Hem dut a terme el projecte menjar bé de la Nesté, hem fet una sortida a la cooperativa de la Fageda d'Olot, hem dut a terme xerrades relacionades amb la dieta, la nutrició, especejament de la carn, plats típics de la cultura anglesa-americana. La valoració dels alumnes ha estat molt positiva; tots plegats hem gaudit i après moltíssim gràcies a les aportacions de les persones que hi han intervingut.
D'altra banda els alumnes d'educació infantil varen introduir el tema de l'alimentació a partir d'un conte, varen aprendre la cançó que diu "sóc un cuiner, que remeno les cassoles...", varen pintar uns murals per decorar els passadís de l'escola estampant verdures i fruites amb la pintura. També varen visitar diferents establiments del poble on s'hi troba aliments, com per exemple la fleca, la carnisseria i el supermercat. Dins l'espai de tallers sobre l'alimentació varen treballar d'on vénen els aliments, quins aliments mengem crus i quins cuits, varen fer composicions de cares amb verdures i varen parlar dels àpats que cal fer durant un dia a través.
Tot plegat ens ha conduit a una setmana molt divertida i plena d'aprenentatge!
Els nens i nenes de cicle incial s'han aventurat a conèixer la gastronomia dels diferents continents i algunes costums típiques! El dilluns varen iniciar el viatge fins a Amèrica on varen conèixer tres receptes: Cookies, Tarta de jamón y queso i Pionono. Dimarts varen anar a Àfrica on varen aprendre el Tabulé. El dimecres varen arribar Àsia i varen fer Sushi, que els va agradar molt. Dijous varen simular el viatge per Europa fent gofres, banana cakes i pa amb tomata. I per últim, el divendres cap a Oceania a descobrir els pastissets de kiwi i plàtan.
A cicle mitjà la major riquesa i aportacions han vingut amb les activitats experimentals, vivenciades i manipulatives com: xerrades, el treball intercicle, l'elaboració de iogurts i coques, la visita a la cooperativa La Fageda.
És clar que no hem pogut treballar ni desenvolupar en profunditat tot el que vam proposar-nos abans d'iniciar el projecte però hem après moltes i moltes coses.
Sabem: el nom de mols aliments i estris de cuina en anglès, quins bacteris converteixen la llet en iogurt, els grups d'aliments: hidrats de carboni, proteïnes, vitamines...., elaborar receptes d'altres països del món, una cançó que parla dels aliments, com és una dieta sana, saludable i equilibrada, equivalències entre les unitats de massa: 1kg, 1/2kg, 1/4kg..., què mengen les vaques, la raça de vaques que donen llet i moltes cosetes més!!!
El cicle superior dins del projecte hem fet diverses activitats: Hem dut a terme el projecte menjar bé de la Nesté, hem fet una sortida a la cooperativa de la Fageda d'Olot, hem dut a terme xerrades relacionades amb la dieta, la nutrició, especejament de la carn, plats típics de la cultura anglesa-americana. La valoració dels alumnes ha estat molt positiva; tots plegats hem gaudit i après moltíssim gràcies a les aportacions de les persones que hi han intervingut.
D'altra banda els alumnes d'educació infantil varen introduir el tema de l'alimentació a partir d'un conte, varen aprendre la cançó que diu "sóc un cuiner, que remeno les cassoles...", varen pintar uns murals per decorar els passadís de l'escola estampant verdures i fruites amb la pintura. També varen visitar diferents establiments del poble on s'hi troba aliments, com per exemple la fleca, la carnisseria i el supermercat. Dins l'espai de tallers sobre l'alimentació varen treballar d'on vénen els aliments, quins aliments mengem crus i quins cuits, varen fer composicions de cares amb verdures i varen parlar dels àpats que cal fer durant un dia a través.
Tot plegat ens ha conduit a una setmana molt divertida i plena d'aprenentatge!
![]() |
| infantil PROJECTE INFANTIL ALIMENTACIO |
![]() |
| CICLE MITJÀ PROJECTE ALIMENTACIÓ |
![]() |
| CICLE SUPERIOR PROJECTE ALIMENTACIO |
![]() |
| CICLE INICIAL PROJECTE ALIMENTACIO |
divendres, 7 de març del 2014
CARNESTOLTES 2014
El divendres 7 de Febrer varem celebrar la festa del Carnestoltes. Nens i nenes varen venir tots disfressats per passar-ho d'allò més bé a la desfilada de disfresses i el ball de carnaval! Aquí us deixem algunes fotografies.
![]() |
| ESCOLA CARNESTOLTES |
Subscriure's a:
Comentaris (Atom)









